Monday, October 25, 2010

Kebebasan masa

Hari ini genaplah dua minggu aku bersara. Pada mulanya memang terasa juga kesunyian tanpa rakan sekerja. Tetapi, akhir-akhir ini aku merasa seronok pula kerana mendapat kenikmatan dan kebebasan waktu untuk melakukan apa yang aku suka pada bila-bila masa. Aku tak perlu lagi memikirkan trafik jam untuk pergi kerja dan kesibukan kerja. Aku mempunyai banyak masa dan dapat buat apa yang ingin lakukan selama ini. Aku bebas ke mana-mana dan pada bila-bila masa. Minggu lepas aku telah melancung ke Langkawi bersama-sama isteriku yang tercinta. Seronok berada di sana tanpa perlu memikirkan masalah kerja dan sebagainya. Walau bagaimanapun, aku hanya menikmati kebebasan masa tapi tidak kebebasan kewangan. Ketika ini aku sedang berusaha untuk mendapatkan kedua-duanya sekali iaitu kebebasan masa dan kewangan.

1 comment:

  1. Salam En. Bad,

    Wah best nyer dapat pi melancong bersama insan tersayang...

    Kirim salam saya pada Kak Ana.

    ReplyDelete